Az üzleti folyamatok, folyamatkezelés és hasonló kifejezések gyakran olyan megfoghatatlan és a gyakorlatban nehezen – vagy egyáltalán nem – értelmezhető koncepciókat írnak körül, amik egy kis vagy középvállalat számára nem relevánsak, nem értelmezhetőek. Nem célunk ugyanakkor a túlzó egyszerűsítés; csupán betekintést kívánunk nyújtani ebbe az absztrakt világba. Természetesen amennyiben bővebben, mélyebben érdekli a téma, úgy állunk rendelkezésére személyesen is!
A folyamat – esetünkben üzleti folyamat – bizonyos tevékenységek láncát, avagy adott sorrend szerint egymásutániságát jelenti. Magyarán szólva, ha kitűzünk egy – gyakorlatilag bármilyen – üzleti jellegű célt, annak megvalósításához utunk több lépésen keresztül fog vezetni. Ezen lépések együttesen jelentik az üzleti folyamatot, melyben bizonyos tevékenységek tetszőleges sorrendben végezhetőek el, míg mások kizárólag egymás után következhetnek.
Utóbbit nevezzük függő folyamatlépésnek, a szakzsargonban dependenciának. Nem kell elvont dolgokra gondolnunk, például egy beszerzési igény jóváhagyása is folyamat, ahol egymástól függő lépésekből tevődik össze egy viszonylag egyszerű lánc. Azaz pl. biztosan nem kap visszajelzést az igénylő, amíg a jóváhagyó jóvá nem hagyta vagy el nem utasította a szóban forgó igényt.